söndag 29 juni 2008

weight watcher?

Ni som hängt med ett tag vet att matkrångel är något som provocerar mig alldeles särskilt. Det är ju så otroligt trist med folk som styrs av dieter, kurer; som självsvälter eller kräks... Blaj! Vi som till och med bor i lagomland borde väl inte ha så svårt att få till det? Att äta av allt, i måttlig/lagom mängd, och så lite rörelse på det! Huh?

Desto konstigare blir det när nu plötsligt folk tror att jag inte äter. Jag, hungrigast i universum!?! Det känns lite som ett påhopp. Jag, inte äta? Hur skulle det se ut?

Märkligt.

Hemma hos M ställer jag mig på vågen, för att kolla. Och det ÄR ju som vanligt, eller i alla fall de tio senaste åren. Precis perfekt lagom!

Fast litet konstigt är det ändå, idag, bland alla reaplagg. Jag provar fina jeans, men de passar dåligt, expediten hämtar mindre storlek och mindre igen, plötsligt står jag i ett par 26"34", och kan knäppa dem till och med. Jag vet inte när i världshistorien det hände senast, kanske när jag var elva. Så konstigt!

Jag köper dem inte, så små byxor kan man ju inte ha. Eller om det kanske det var herrmodell. Nätack.

Konfunderat går jag därifrån, jag kan väl inte ha tappat afrikaarslet? Och, i sådana fall, VAR?

/S

2 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Ett tips: Afrikaarslet är upphittat och vann nyligen ett presidentval! ;)

s-kils sa...

so that's where it is!! :-)