söndag 1 juni 2008

nakenchock

Efter flera år här i stan har jag slutligen (äntligen?) gjort premiär på nakenbadet. Nakenbad är stort här, det är lätt att förstå. Det finns både Käringhålan och Damernas, och man hör på snacket att det är litet av en grej.

Å andra sidan går det bra att näcka på nästan vilken klippa som helst, det är inte så noga. Visst finns det de som försöker gömma häcken bakom någon buske (eller busken bakom häcken), men oftast är det väldigt oblygt, allting. Både bra och dåligt, kan väl jag tycka.

Hur som helst. I was there, på det riktiga Damernas! Är ni imponerade?

Jag är inte så imponerad. Mera chockad. Alla Damer; alla Valar. Så många kroppar som liksom svämmat över. Som ligger i drivor! Jag tänker, vem visar de sina bruna rumpor för?, och blir full i skratt fast det egentligen är mest läskigt.

Visst är det skönt att bada naket, det tycker jag med. Men att strosa omkring sådär.. Sitta och umgås, fika - utan en tråd på kroppen? Näe, jag blir nog aldrig en av dem. Lika bra det!


S, keeping clothes on.

Inga kommentarer: