onsdag 16 juli 2008

didn't I?

Roar mig med karlar på nätet (för vilken gång i ordningen?). De är så dumma. En har arton miljoner höns och söker en tjej som är endera beläst eller streetsmart. Vad ska han med en streetsmart tjej på landet, va?! Jag ska banne mig fråga.

Kompis A och jag skrattar rått, och han säger att det ju skulle passa mig, en grepe i näven, bara - jag som är född på "landet". Och jomenvisst då, nog kan jag väl mocka lite dynga.. men då finge det ju vara för en riktig karl; inte för en oklippt lönnfet mummy's boy, nätack.

Usch, fy och skäms, så elak jag är!

Förlåt.
.

Folk har semester! Jag med, förra veckan. Vi gick på långpromenad, jag och min gamla vän, hon med samma namn. En riktigt jättelång långpromenad! Med tält och stormkök och allt man kan behöva. Genom sol, snö, dimma; över berg och genom fors. Det var så vackert och vi blev så starka. Men hungriga! Efter fem dagar var nästan all maten slut. Vi köpte knäckebröd, ett litet paket, 38nok. Sedan hade vi sju kronor kvar, kan vi få köpa havregryn för resten? funderade vi ynkligt.

Men sedan kom Göteborgskillarna till undsättning, de bar minst tio kilo mat och var bara glada över att få lätta packningen lite. Lucky us!

Til topps, bestefar!

(Visst är det löjligt vackert?)

.


Inga kommentarer: