torsdag 24 juli 2008

go my own way

Folk vill så väl. Det ska tipsas och rådas och analyseras, åt alla håll och kanter. Är det inte maten så är det träningen, vilan, festerna.. och tjärleken, förstås. Och, det är väl okej, om man själv bett om det. Annars, nej tack.

Fast alla vill inte väl. Vissa vill platta till snarare än att hjälpa, särskilt nej tack till dem!

What good does it do? Blir de lyckligare?

Jag blir det definitivt inte. Fast jag försöker att inte ta åt mig.
.

Till något annat.

Vi badade idag, jag och lillA. Efteråt skulle vi sitta på klippan och äta popcorn och ha det bra. Vilket vi också gjorde. Men när jag skulle hoppa ur badkläderna upptäckte jag plötsligt att höger långfinger var kaputt, vitt som krita och ingen känsel - från mellanleden och upp! Besynnerligt. Jag raspade med fingret mot klippan, gjorde mun-mot-mun, försökte värma.. men så konstigt livlöst! Och så dödens vitt! Jag blev rädd.

Var det krabban som nypt mig? Crawlförsöken? Hårsnodden om armen? Blodgivningen?

Jag tänkte amputation och tangentarbete, hur skulle det gå; kan man få protes på ett finger, nog kan man väl det.. Och så kom jag på hon i Pianot, som spelade med metallfinger där i slutet, hon var ju så söt i sin hätta, Holly Hunter, eller vem fan det nu var.. Men då vaknade det till igen, fingret, återfick färgen och blev som vanligt. Puh!

.

Apropå film så har jag fått lust att gå på bio! Lite av en happening, bara det. My Blueberry Nights heter filmen, och jag tror att den skulle kunna väcka min filmlusta igen. Kanske! Säker kan man såklart inte vara. Jag har inte varit på bio på tre år, förstår ni, då var det Tom Cruise och Samurajerna; kanske en av de sämsta filmerna i världshistorien. Jag blir så arg och frustrerad så det liknar ingenting.

Sedan kan jag sitta och se Top Secret femhundra gånger, och fortfarande skratta huvudet av mig. Det rimmar inte riktigt.. :-)

// Latriiiiiine!

apropå inget.

Inga kommentarer: