torsdag 31 juli 2008

little mermaid

Det går i badets tema nu, mest hela tiden. Har snikat mig till lunchbad, kvällsbad, eftermiddagsbad, man får passa på. Det är ju så roligt! Extra roligt att inte bara leka utan att också kunna crawlöva, det är ju lagom temp nu och lugnt och fint. Man kan titta på krabbor och dra i sig tång under tiden man simmar, det känns exotiskt.

När lillA och jag badade häromsistens, plockade han upp en krabba, den största jag sett! Flera (c)m mellan ögonen! Efter det ville jag inte sätta fötterna på botten igen, någonsin.. Fast till slut blev jag tvungen, eller; jag satte händerna på botten i alla fall, vi skulle ju träna handstående. Men jag tittade noga efter, så där inte var något ivägen.

En dag träffade vi även på ett gäng sjöjungfrur. Detta var den minsta, och ivrigaste. Inte kunde hon simma, men vad gjorde det? Hämningslöst slängde hon sig, än åt höger, än åt vänster. Attackkullerbyttor hit, handstående dit; det stora cyklopet på trekvart och håret innanpå eller utanför eller i alla fall alltid i vägen. Sedan sprang hon upp på land, snodde in sig i ett badlakan och skakade tänder med hela kroppen. Fia, ge mig ett kex! Så liten men redan så självklar. Och konstigt vore väl annat, ordergivandet ärvt i rakt nedstigande led. :-) Ain't she sweet?
.

Inga kommentarer: