måndag 2 juli 2007

turn the page

Idag har jag tagit adjö av en femårig relation. Brytet har varit på gång länge, men det har tagit emot, jag har inte kunnat bestämma mig. Vi har ju setts så gott som dagligen, ibland flera gånger om dagen, och fem år är en lång tid. Det har blivit till ett beroende, eller i alla fall en vana.


Lunarstorm. Bye bye.


Skratta ni! Jag vet ju själv hur patetiskt det är/var. Men faktum är att det nästan hann bli lite sorgligt innan jag klarat av allt och klickat bort mitt alterego, metaleskil. Det löjligaste nicket av alla. Men det var ju jag! Och alla dagböcker! Fem år och lika många känslostormar, nästan i allafall. Herregud. Jag klippte ut och sparade, sjuttiotre sidor i typsnitt åtta. A shitload.



Nu är det i alla fall avklarat. Och det är rätt gött. Som ett sista litet hejdå lägger jag med mitt lunarburr ----->
En av de vackrare presentationsbilderna from when the heat was on. :-)
(Faktum är att denna bild gav mig en rätt så framskjuten plats på en webbaserad miffolista, vilket en kraftig och kraftigt förorättad listkamrat informerade mig om. Själv såg jag det mest som en merit).


Men nu skiter vi i det. Bye, bye Lunar, som sagt!

.



I lördags tog jag bussen till stan när jag skulle på fest. Det var som att hoppa femton år tillbaks i tiden. "Kallsta, tack!" sa paret framför mig i kön, "Kallsta!" ekade jag och flinade för mig själv. Busschauffören var en grann yngling i helskägg. Hur fan kan någon som är yngre än jag ha så mycket hår i ansiktet? En gåta. Jag och systempåsen satte oss långt bak, där som jag och L brukade sitta på tiden det begav sig. Fast inte allra längst bak, för där satt de coola killarna - fortfarande! Ännu utan vidare skäggväxt men karakteristiskt skränade och öldoftande.

Jag åkte buss hem med, Askungebussen; avgång 01:15, trekvart innan alla ställen stänger. Men det var rätt skönt, satt mest och gäspade sista halvtimmen på Ankan. Så fort jag satt mig på bussen domnade jag av i en riktig tonårssömn och vaknade inte förrän vi var i Kil igen. Skönt.

Har semester några dagar till. Hinner med en vända till Oslo innan det bär av söderut igen. Roligt!

1 kommentar:

Thomas Tvivlaren sa...

Min relation med Lunar är också på upphällningen. Vi har växt ifrån varandra helt enkelt. Diverse gnäll under åren från henne har ju också satt sina spår och nu när jag dessutom hittat en annan so what's the point liksom?

Men jag har ju så svårt att släppa taget... Går och stålsätter mig för "det är inte du, det är jag"-samtalet också.

För övrigt kommer jag att fortsätta att hålla koll på dig här! *Orwellska bannor*