tisdag 24 juli 2007

snailracing?

Förr (inte för så hemskt längesen, men typ förra året), brukade cykelbanan vara full av daggmaskar. Ja, när det regnat och så. Det brukade lukta mask, lite småäckligt sådär. Jag brukade försöka låta bli att köra över dem. Maskar är ju bra grejer, har jag lärt sedan barnsben. I alla fall om man ska meta.

Nuförtiden är det bara sniglar på cykelbanan. De luktar inte någonting direkt, men de slemmar något alldels förskräckligt. Och bildar högar. Sniglarna är många fler än maskarna någonsin var, och det är värre att köra över dem med. Fast jag gör det ändå. Det finns ju så många, och de är fruktligt fruktsamma - nya sniglar by the minute. Det händer att jag har snigelskvätt på benen när jag kommer till jobbet.

Det påminner mig om kompis Ms alternativa språkbruk, typ; herregud vad snygg den där snailracingvästen är! Snailracing, det är ju precis vad jag pysslar med varje dag.
___

Jag måste nog sova nu, det har varit en lång dag och jag sitter fortfarande och huttrar. Börjar bli trött på allt jävla regn nu. Det går bra att bli genomdränkt en och två gånger, men vareviga dag..? Så duschar man hett och klär sig torrt och dricker varmt - men sitter lik förbannat och huttrar resten av dagen. Värmen når liksom aldrig ut i fingertopparna och tårna. Brr!

Blöta, leriga ministrumpor, there's nothing like it!
---->
G'natt.

Inga kommentarer: