tisdag 10 juli 2007

rock star

Idag har jag haft ont i huvudet hela dagen. Jag till och med hoppade över träningen för att jag hade ont i huvudet. Det händer inte ofta.

För en stund oroade jag mig över att jag skulle tappa formen, hoppat träningspass and all. Fast sedan klappade jag mig på magen och kände att det var nog ingen större fara. Jag är ungefär som Mats Rådberg, det är inte lätt att vara ödmjuk, ni vet. Självdistans är bra grejer.

I helgen var jag i Norge. Min syrra bor där, och min allra bästa norskekompis H + sambo. Vi var mest utomhus, gjorde stan, grillade, solade, drack öl. Och så klättrade vi med. Det var ett tag sedan sist och jag var väldigt ringrostig. Till råga på allt så hade jag lånat skor och sele och skorna visade sig vara två nummer för stora. Otrevligt! Menmen. Upp kom jag, även om det tog tid.

Fifan. Jag måste klättra mer! Det är så roligt men man tappar så snabbt.

.

Det är allsång på Skansen på tv just nu. Jerry W gastade sönder sig i inledningen, försökte sjunga ABBA i en tonart way out of his register. Och när ska han släppa tvn? Han har kånkat i många år nu. Gotta be stiff.

.

Jag har besvär med mina stringsandaler, eller thongs som de säger Down Under. Flipflops. Det borde finnas en såhärgårman-kurs, hallå ABF!? Eller ska man kanske kontakta Sverker? Jag snubblar på allt och ingenting. Och ibland hoppar de av. Rätt vad det är så står vänstertoffeln två meter bakom, inne på ICA. För ett par veckor sedan snubblade jag i stillastående, det var lite exotiskt. Mina arbetskompisar undrade vad jag höll på med. Jag med.

Oj! Nu blir det friidrott!

1 kommentar:

Thomas Tvivlaren sa...

Mats Rådberg, det var han med "peta in en finne i praaaaaa-san", väl?

Stringtrosor, stringsandaler...vart ska det sluta?

Juste bild för övrigt! Om jag någonsin igen kommer i form och får fettsprocenten under smörnivå så ska jag också (börja) leka apa. Bra träning ju! Lite mer funktionell än skrotlyftande...