måndag 2 maj 2011

vårhår

Eftersom det går så jäkla sopigt på träningsfronten får jag lov att fortsätta på det inslagna tjejbloggsspåret; med dagens outfit, veckans frisyr och knoppande grönsaker. Roligare än så blir det alltså inte, just nu.

Orkidén har nu blommat sedan oktober, och nya knopp fyller på hela tiden - någonting måste jag gjort rätt, jag som inte alls har hand med blommor. Egentligen.

Och i söndags lärde jag mig fläta på snedden, lite vårlikt, med tillhörande knorr. Passar väl rätt bra för ovårdat hemmaslingat hår?
















Förresten så blir det lite träning med, även på annat än hårflät och klädprovning. Det går trögt, förstås, men i lördags jogg-sprang jag faktiskt med Lena, ca 18km. Inte så tokigt även om jag var som en elefant bredvid L som pinnade på så alert! Är väldigt glad att inte jag är anmäld till Lidingö Ultra nästa helg.. Hu! Ibland undrar jag, kommer det någonsin att gå lätt att springa igen?

Idag har jag även cyklat lite mer än tre mil, fast på vanlig cykel och i transportsyfte. Då räknas det ju inte. (Fast jag frös som en hund så det räknas kanske lite då.. Två grader, isande nordan och en hagelskur som jag faktiskt lyckades missa!).

Och nu står Lars och stampar i hallen, vi ska ut på kvällstur. Heja!

tJa!

4 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Är det fötterna som "strular" med dig eller någon skada?
Härlig fläta! Jag brukar ha två flätor när jag tävlar och det även om jag numera är 40 ;-)

s-kils sa...

nejdå, fötterna faktiskt rätt ok, bakbenen stela men det är "som vanligt", flytet är bara borta. så har jag skaffat lite trivselvikt med, det är säkert en anledning.

s-kils sa...

ps. två flätor är det enda rätta på tävling! :-)

Fit-Eva sa...

Ja, ibland försvinner flytet och glädjen. Jobbar själv med att flytta fokus från prestationen för att hitta tillbaka till glädjen. Svårt att hålla fokus länge men behöver lite vila även från det man älskar :-)