måndag 9 maj 2011

shopstop

Fina, vårliga dagar, fågelkvitter, kattslagsmål och doften av.. ja, vad är det nu igen..? Hägg! Fantastiskt.

Fast jag får erkänna mig rätt påverkad, allergiskt. Jag brukar inte fördjupa mig i snorandet och kliandet, men just idag har det varit lite jobbigt, och igår kväll, när jag kliade så ögonen nästan trillade ut. Struma-style. Och trött och hängig, förstås. Tupplur efter jobb brukar vara lösningen men idag men idag funkade det inte, ville bara sova mer. Lars fick ut och springa på egen hand. Det passade iofs bra, så han kunde han ge sig på lite orientering - när jag försöker hänga med på sånt blir det bara gnäll (från mig då, eftersom jag suger på obanat).

Igår blev det i alla fall en liten racertur, med stopp för fika och shopping, Tyresta och Plantagen. Lite udda att knôka väskan full med Marguerit och Lobelia, men, se där! Funkade ju finemang!


I övrigt springer jag på intervjuer och funderar över viktiga saker i livet, såsom att cykla runt Vättern. Är anmäld men dåligt (inte alls!) förberedd.. och det känns ju inte något vidare.


Jag var ju inte så lite "revanschsugen" efter förra gången (i en alltför långsam grupp!), men för att kunna göra det bättre hade det förstås krävts lite mil i benen. Hittills har jag ca 6. Visserligen kanske 100 på vanlig cykel, men det är liksom inte detsamma!


Sånt är det som rör sig i mitt huvud, alltså.


Men nu, mot tvättstugan!


/S

Inga kommentarer: