måndag 16 maj 2011

mean elbow

För längesen var jag och kompisar H och M på äventyr i Bangkok. Det var ingen trevlig stad. Skitigt och alldeles för mycket folk och fyrtio grader varmt på vårt hostel. Det jag minns bäst är åskmoln över Khao San Road, billig fotmassage, wokade grönsaker till frukost, och, förstås, de roliga skyltarna. Lustigt felstavat det mesta. Vad sägs till exemepel om att ringa correct call? Kampsport var också hett och vi fick flyers för olika matcher hela tiden. En flyer sparade jag länge, den där man kunde läsa om den efterlängtade duellen mellan Fearless Knee och Mean Elbow. Tyvärr utan bilder, men ändå! Man kunde ju se dem för sitt inre öga; små män med stora shorts och vassa armbågar.

Blir påmind om detta när jag tittar på min egen armbåge. Riktigt vass och riktigt bad-looking, om jag får säga det själv. Så kan det gå när man varit på ett helt vanligt athleticspass, en helt vanlig onsdag lunch. Mean Elbow, that's me!

Apropå nåt helt annat så har nu både jag och Lars sålt av våra Vätternstarter, vilket känns som en lättnad! Dock gick min start till tråkigt underpris - till den troligen allra mest snikna finnen i vårt avlånga land. Först vågade han knappt lägga ett bud av skräck för att bli lurad, sedan började han gnälla om vilket mobilabonnemang jag använder och att det blir dyrt det här (ungefär som mormor som inte ville ringa "riks" på åttiotalet), sedan la han till slut ett skambud, som jag nu ångrar att jag accepterade. Ja, ni hör, jag varvar upp mig bara jag tänker på det!

Innan han la budet var han tvungen att resonera fram och tillbaks med sig själv om hur han skulle kunna kontrollera min identitet (vilket han läst på VRs hemsida att man borde göra!) och först efter min predikan om vinnare och förlorare i denna affär (person a köper en start för 1150kronor, säljer den för under halva priset och tar dessutom på sig avgiften för namnbytet= biiiiig loser!), blev affären äntligen avgjord.

Och nu sitter jag här och morrar. Jävla idiot. Hoppas han kör vält!

Jahapp. Nu ska jag se tv.

3 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Ajajajaj - krya på dig!

Trail-Sofie sa...

Varför ska du inte cykla VR?

s-kils sa...

inte tränat tillräckligt, inget trevligt gäng att köra med.. ingen lust! kanske nästa år! :-)