söndag 17 april 2011

vårrus

Härlig helg för vårrus, för den som ville och kunde. Själv var jag förkyld och fick lov att följa Lars långpass på cykel (han sprang, alltså). Det var jäkligt jobbigt. Det borde inte vara så jobbigt att rulla lite lojt bredvid en joggare, men det var rätt kuperat och stenigt, jag är fortfarande ganska svag, och sedan så blev jag även ganska hungrig. Stackars mig! Efter två mil vände jag styret hemåt (jag lovar, jag var den av oss som hade högst puls!) medan Lars knep en mil till, på oförskämt pigga ben.



På eftermiddagen blev det så god mat och en välförtjänt tupplur. En kvart, sådär, sedan kunde jag ägna mig åt att dokumentera Finn of the Year (årets finne), medan L sussade vidare. Fast, VA, den är ju nästan borta?! Bara en röd prick? Wow! Gårdagens whisky måtte tagit kol på den.

Livet kan fortsätta.

Sedan då? Nja, inget särskilt. Men nu ska jag förbereda mig för imorgon. Intervju!


Och kolla här då.. vårens bästa!

2 kommentarer:

Trail-Sofie sa...

Vilka fina bilder! Så fina ni är!

Det kan helt klart vara jobbigt att ta sig fram i lustempo på cykel bredvid en joggare, min sambo intygar! :)

s-kils sa...

härligt att fler håller med! :-)