onsdag 5 januari 2011

2011


Vi pratade om att sätta mål för 2011, jag och Lars. Precis som så många andra. Precis som många andra började vi också med det klassiska: I år ska vi börja träna, gaddämmit! Sedan kom vi på att vi ju faktiskt brukar göra det, ganska mycket. Så det kanske inte var något bra mål.

Så, vad?

Jo, det som jag tänker, är att foten ska hålla sig, och att jag ska kunna springa Lidingöloppet på silvertid i år. Och en slät mil lite snabbare; under 44 minuter, det vill jag ha som mål. Men, först av allt (och förutsatt att snösäsongen håller i), så ska jag bli lite bättre på att åka längdskidor och åka öppet spår! Förra gången tog det nästan åtta timmar, jag tror jag kan bättre! Den här gången ska också Lars få köra i egen fart (han var min hare sist.. stackars honom!), det kommer gå undan!

Sedan så behöver jag byta jobb med. Jag SKA byta jobb, rättare sagt.

Det blir mina mål, för 2011.

Vad gäller längdåkningen så har det övats lite under julledigheten. Vi var t ex i Sälen några dagar och då åktes det en hel del (ända tills vi var på jävla Lammet och Grisen och jag blev magsjuk..), och det känns ju som om det går framåt, även om tekniken är dålig. Uppför är väl egentligen min enda styrka, jag får med mig skidorna och springer förbi många, i alla fall när jag har fäste. :-)

Nåja.

Annat, från Sälen:
  • Jag blev förtjust i en randig, färggrann mössa. Dock hade jag nyligen inhandlat en färggrann, orandig mössa, så jag nöjde mig med en något mindre färggrann, icke randig, bandana. Eller banderoll, om man ska säga som kompis M (som ofta får ord om bakfoten. Ett annat exempel är fontanell som en gång, inte alls otippat, blev pantalong).
  • Vi hittade ett riktigt mysigt café, något helt annat än överbefolkade trista topp- och våffelstugor. Vi köpte hem bulle och semla och beslutade oss direkt för att luncha där nästa utförsdag. Nu blev det ingen nästa utförsdag eftersom jag låg hemma, sjuk. Men nästa gång!

  • På nyårsnatten discodansade vi stilfullt (jag i vandringskängor och kjol!) till dåligt coverband. Fulla ynglingar i kostym och fluga gjorde sitt bästa för att toppa men det var förstås inte lätt. :-) I backen, fräsigt fyrverkeri och fackelbärande utförsåkare. Fint! Strax efter tolvslaget smsade Lars kompis H och satte standarden för 2011, sub 2:05 på Lidingö! De får att stå i, de där två!

  • Efter ha skaffat längdåkningsskav på hälen skaffade jag strumpor, avsedda för just längdåkning! Visst är det helt otroligt? Mycket exklusivt, med massa olika komfort- och vad det nu var för några -zoner, dessutom gjorda i ett material som EJ LUKTAR! How about it, huh???

Jäpp. Jag ôrker inte skriva mer.


3 kommentarer:

Trail-Sofie sa...

Finfina mål.
8 timmar på Vasaloppet är ju bra (jag åkte mer än en timme långsammare, men jag skyller på tekniken ;)
Vad har du för mål denna gång?
Hihi, ditt inlägg bjöd på ett par goda skratt!

Fit-Eva sa...

Bra mål och jag följer dig på vägen via bloggen!
Hoppas foten blir bra med inläggen nu :-)
Sub44 - det fixar du!
Och att åka längd; jag blir riktigt sugen har typ inte gjort detta på 25 år...
Saludos!

s-kils sa...

visst är det märkligt att det knappt går att hålla joggfart på skidor.. det ÄR svårt med längd! under 7h hade varit kul men jag är nöjd med allt under 7.52. :-)
so far funkar foten med inlägg men det har hittills bara varit stillsam småjogg. hoppas det går fortsatt bra när jag försöker öka farten!