lördag 15 januari 2011

fredagsmys

Eftersom jag varit uppe i ottan och joggat till jobbet igår, blev det så att jag åkte t-bana hem, i träningskläder. Fredagsfint var det, i vagnen. Damen intill i päls och högt hår, mannen mitt emot i kostym och blanka skor. Där satt jag i slitna träningsskor- tungt beväpnad med fredagsmysattiraljer såsom ett sexpack folköl och ostbågar. Jag kände att jag passade in!

Eller inte. Men vad gör väl det?

Hur som helst. Jag joggade till jobbet igår, det har nu hänt två ggr på två veckor. Det är stort för mig! Det är väldigt mycket motstånd att övervinna sådär tidigt på morgonen, om man heter Sofia. Man är inte riktigt vaken, man är hungrig, man har bråttom.. Ja, sånt. Men. Nu har jag alltså provat två ggr och det har gått bra! Så det kanske blir en ny vana, nån gång ibland sådär. Och känslan är ju oslagbar, när man är framme, nyduschad, och får sätta sig med en kopp kaffe, smörgås och hela fina fredagen framför sig! Eller hur?

Men nu är det lördag och vi ska ut och skida! YEAH!

/S

3 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Ja, morgonträning är alltid bäst EFTER (nästan aldrig under)!
Bra jobbat!

Unknown sa...

Inga dagar är bättre än de som börjar med löpning! Aldrig så pigg som då. Plus att kaffet smakar så bra efteråt. :)

s-kils sa...

helt riktigt! ja, det kanske går att göra det till en vana trots allt.