tisdag 7 december 2010

tji

Där fick man på moppo direkt för att man sa att man var frisk. Jag blev genast sjuk! Men, efter en febertoppig gårdag verkar det nu ha vänt, i morgon ska jag nog vara back in business.

I söndags kväll premiärade jag på längskidor! De första turerna brukar vara väldigt skakiga; jag är ju inte någon skidåkare, egentligen (vilket jag alltid noga vill poängtera). Men, faktiskt, det gick ganska bra! Visst, lite bambikänsla, som förstärktes av noll valla och dåliga spår, men inte alls det vanliga premiärskaket. Det gick att hålla lite lagom joggfart och jag dog inte i nedförsbackarna.. Ja, det kändes ok! Med bättre spår, lite valla och mera träning ska jag snart kunna få fart på skidorna. Är ju lite sugen på att åka öppet spår igen! Å andra sidan pratar vi om att åka till Oslo och Holmenkollen och titta på världscup just den helgen.. ja, vi får se! Skidor blir det, på ett eller annat vis.

Imorgon ska jag till Solna igen för att få mina skoinlägg. Är ganska spänd på hur det kommer kännas! Jag ska ta med mina träningsskor, för att passa av storleken, antar jag, men fick plötsligt samvete över hur slitna och stinkiga de var, favoritskorna. Jag slängde dem i tvättmaskinen! Nu är de som nya, faktiskt helt fantastiskt vita, men det är väl tveksamt om de går att springa i något mer. Men nästa par skor också kommer väl också att vara Asics och nästan samma modell så det ska nog bli bra.

Jahaja. Nu ska jag nog ta mig en nypa luft. Men först, en liten video som kanske bringar lite julstämning.. Drengerne fra Angora, såklart! I just can't get enough!

http://www.youtube.com/watch?v=3hWAFFFEAJ8&feature=related

Inga kommentarer: