tisdag 21 december 2010

jullov!

Jag har jullov, mitt första på många år! Mitt jobb är på terminsbasis, och nu är den slut, höstterminen. Väldigt skönt! 2½ v, sämre kan man ha det!

Min fästman är också långledig. Vi har pratat om att åka bort, lite längre. På förslag var nån Kanarieö, och cykling. Eller storstad, NY, till exempel. Det vore coolt. Sedan såg jag restplatser till fina Salzburger Hof och blev sugen på det..

Nu pratar vi om att åka bort, men något kortare. Pengar, de tar slut så snabbt! Saker kostar. Badkarsblandare som oväntat går paj, julklappar, CSN. Mat. Ni vet! Nu pratar vi om norra Värmland. Dalarna. Inte fullt lika exotiskt, men helt ok för den som gillar skidor, på längd och tvär. Och det gör ju vi. Så får det bli!

Det andra tar vi sen. Storstäderna. Bergen. Värmen. Det finns ju så mycket kul! En cykeltur, kust-till-kust, i USA. The Transalpine-run (obs, inget för mig!). Vandring i fina berg. Sydamerika, Australien, den där häftiga nationalparken i Utah..

Jäjä. Nog drömt. Först och främst ska jag bli bacillfri! Först och främst ska jag orka med lite skidor under ledigheten! Och julaftonsjogg, om vilket jag ännu inte gett upp hoppet. Min tradition! Det vore också kul att äntligen få inviga träningskortet på BIM, vilket jag impulsköpte just mellan två förkylningar för någon vecka sedan.

Ja, jag är så besviken och frustrerad över den här jävla kroppen som just nu tål ingenting! It ain't me! Jag säger som Fröding: Jag tror jag går och hänger mig!
http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

GONATT!

Inga kommentarer: