lördag 18 december 2010

sjukt sjuk

..när man äntligen började se ljuset i tunneln och tänka: till helgen, skidor! Till helgen, jogg! så small det till igen; tredje omgången feber och snuva. Den här hösten har verkligen gått i förkylningarnas tecken, vet inte vad som hänt med immunförsvaret? Det verkar ha samband med springbristen. I oktober blev foten ond och jag slutade löpa, och efter det har förkylningarna avlöst varandra. Sjukt sjukt, är det. Och jäkligt tråkigt.

Cyklat har jag iaf gjort, till och från jobb. Lite luft måste man ju ha och t-banan är väl inte det bästa stället att hänga om man vill undvika baciller. Jag vill förstås alltid undvika att kliva ner i underjorden; trängsel och åksjuka är högst otrevligt! Lång tid tar det också.

I år har Sthlms stad plogat ganska bra för tvåhjulade. Jag har också blivit lite tuffare i halkan. Och i trafiken! När jag först flyttade hit var Hornstullssträckan läskig, med hetsig trafik och opålitliga bussar.. nu kan jag faktiskt tycka det är riktigt kul att kryssa mellan filer och bilar, på värsta cykelbudsmanér! Och ungtupparna som hetsar vid trafikljusen, på mtb och heldubbat, kommer man ofta ifatt och får köra om uppför Västerbron, nästan så man skäms lite å deras vägnar.

Men nu ska jag försöka mig på en stilla promenad med Lars. Lördagsgodis, behövs!

/S

4 kommentarer:

Trail-Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trail-Sofie sa...

Om du känt dig lite ner över att du tvingats pausa löpningen, lär immunförsvaret ha kunnat påverkats negativt av det...
Krya på dig!

Fit-Eva sa...

Krya på dig!

s-kils sa...

tack! jag jobbar på´t. frukt, honung, vila.. och så lite knäck och pepparkakor!