söndag 17 juni 2007

Pirates of the Fryken

Har varit i hemtrakten i helgen. Sprungit i strålande Karlstadsol, picknickat, skrattat med gamla vänner. Ätit gott med morsan, farsan och brorsan. Läst ett par böcker av Viveca Lärn. Både fyndigt och lättillgängligt, I'm impressed.

Det blev inget av det traditionella Götajoggsfestandet i år, inte för min del i varje fall. Jag har verkligen varit fröken Duktig på sistone, skönt för min gamla kropp. Å andra sidan tror jag lite fest, stoj och slarv hade varit på sin plats, om inte annat så för sömnens skull. Jag vaknar 05:30, pigg som en lärka. Astråkigt.

Sedan så har jag kört säkerhetskontroll på familjedatorn, där fanns både ett och annat; hästar från Troja, till exempel. Och så har jag lärt farsan lite om fildelning. Jag ångrar mig nästan. Fan vad pinsamt om de finkar honom för att han piratat Streaplers Bästa 1959-2007 och Sommarfavoriter med Flamingokvintetten.. För att inte prata om Spotniks! Vilka rubriker! :-)
.
Apropå springet så gick det rätt bra. Men bara rätt bra. M6 hade gett mig en deadline på 40 minuter. Att det var ouppnåeligt sa jag direkt. Men strax under trekvarten trodde jag nog.. Det sket sig. 45:27. Jag tror det sitter i huvudet. För benen var ju rätt pigga egentligen.
.
I duschen efteråt hamnade jag bredvid en brud med märkliga och märkligt många leverfläckar, flockade kring midja och byst. Skrämmigt. Ännu mera skrämmigt var det att hon sprungit på 39 minuter. Hon såg inte det minsta snabb ut. Alldaglig och normalsmal. Inga synliga muskelbukar, inte ens på vaderna.
.
Och där står jag med mina Charolais-lår och spinkiga överkropp och ser ut som en raket (alright, nu tog jag i så jag sket på mig, men ändå- jag har faktiskt samma mått som unga frk Klüft)! Konstigt. Vara snabb och se långsam ut eller vara långsam och se snabb ut? Kan man inte få båda?
.
Och nu är jag förbannad på j-a blogspot som tror de kan bestämma hur mina stycken ska vara..! Grr!

1 kommentar:

Lorre sa...

Snabb som en raket... nej det är du inte, snarare snabb som blixten!!
Och dina ben..GRRRR