måndag 4 juni 2007

burn baby burn

Jag har varit lite förvånad i år, mina ben har liksom inte tagit färg. Vanligtvis blir de bruna först. Fast med facit i hand förstår jag att det har med min klädsel att göra; jag har ju faktiskt gått i jeans hela tiden. Jeans är lika med solfaktor hundra, typ. Tror jag.

Men så blev det fint väder. Sådär riktigt fint väder så man kan packa bikinin och ordna picknick vid havet. Så vi gjorde det, jag och M. Mackor, hembakade bullar, kaffe. Sedan cyklade vi iväg.

Tyvärr blev det molnigt och lite kylslaget så snart vi kommit fram och fått av oss kläderna. M frös dock inte. Hon badade och trotsade molnen genom att sola halvnäck medan jag satt och huttrade i windstopper och bikinibyxor. Värmde mig med kaffe och bulle.
Solsmörjan struntade vi i eftersom det var molnigt.

Good thinking!

Igår kväll kokade mina lår och fortfarande idag ser jag nedtill ut som Rosa Panthern, som ni ser. Även panna och ansikte hade fått sin beskärda del men skiftar i varje fall i brunt idag. Även M är rosa. Och det är lite svårare att dölja för hennes del - ansikte, armar, bröst.. Själv hade jag bara att krypa tillbaks in i kokongen. Mina kära jeans!

Lite roligt det här med bilderna, och särskilt trevligt att ni får se min toaborste. :-)