lördag 9 mars 2013

lördag och lite naket

Väntar på middag och vad passar väl bättre än att skriva en rad eller två? Det är melodifestival på tvn men den verkar klara sig utan mig. Puh.

Första helgen på länge med helt fria dagar. Inget inbokat. Man skulle sova så länge man ville och bara ha det gôtt. Alltså vaknade jag 07:15. Inte för att det är nåt fel med det, solen sken ju in, och jag var pigg. Det liknar vår minsann!

Så medan Lars sov bakruset av sig (somliga var ute igår..!) blev det frukost och starta bulldeg. Men det fina vädret ute - man borde ju åka skidor.. Såg dock mörkt ut på skidspår.se, vill man ha bra spår nu så är det visst konstsnöanläggningarna som gäller. Det är ju så meckigt.

Så när Lars piggnat till fick det bli skridskor istället!

Källtorpssjön 
Ja det är ju sådär att åka skridskor. Som med allt annat, inte särskilt kul när man suger på det. Men solen sken ju!

Väl hemma fick jag mess av Lena som tyckte jag skulle hänka till Farsta för lite Kissis&Svettis. Jag är inte vidare förjust i F&S men L lovade cirkelpass med bra ledare. Och det var riktigt bra faktiskt. Plus att stället var riktigt fräscht - ingen unken lukt alls! Ja det var inte fel. En extra cykeltur skadar ju aldrig heller i solskenet, även om vinden var bitande kall.

Vad har hänt mer idag då? Jo svärmor skickade en bild på sin fina aftonklänning från sjuttiotalet, hon vet att jag är på jakt efter en lånestass till en bal i april. Midjemått 64, ja det är väl inga problem. Är det nånstans jag är smal så är det om midjan! Lars hämtade måttbandet. 70cm! Vad i helvete! (Kan det ha med dagens bullintag att göra? Sex stycken, är det för mycket?).

Och sedan har vi tagit varsin whisky och ätit marsipan och lyssnat på lite garagerock och Iggy, sånt som får Lars att dansa. Han är en riktig vilde och kan få den suraste att dra på smilbanden med sin dans. Iggy är nog förresten en idol både musikaliskt och utseendemässigt. Jag tycker mig se en viss likhet, eller vad säger ni? Skinn och ben! Fast jag föreställer mig att Iggy är typ tre dm kortare och ganska mycket lättare. Och så har han väl andra sätt att plåga sig på än att staka sig fram i 90 km eller springa långt i hopplös bergsterräng.


Lars. almost knocks himself out
 Men nu är visst maten klar. Biff, klyftpotatis och vin! Man har det för bra.

Inga kommentarer: