lördag 23 mars 2013

helg igen!

på Källtorpssjön
Man har det för bra denna strålande vår! Sol och snö, varje dag. Man skidar på. Pjäxorna spricker i sömmarna och armbågarna gnäller. Men vad gör väl det? Mer, jag vill ha mer!


Så kommer man hem, uppfriskad till hundra. Duschar hett, äter gott, ser skidåkning på tv, tupplurar. Tur att det inte ringer på dörren alltför ofta när man travar runt i sina y-fronts. För fan.

Med knät går det inte så bra, men snart ska jag till ArtoClinic och någon ska kika in där med artroskop. Förhoppningsvis är det en lätt match att pilla bort det som skaver. Ja, det ska nog ordna sig. En vacker dag är jag på språng igen! Lagom till sommaren?

Och snart är det påsk. Jag tänker mig lite Värmland och mera skidåkning. Syrran har ju köpt finfina Fischer i år så har jag tur får jag nog sällskap med. Kylan, håll i dig!

Men nu väntar finmiddagen. Biff, potatis i klyftor och vin. Och imorn bitti, en tur till Ågesta. Varför ändra ett vinnande koncept?

Go´kväll.

Ps. Vi var på bio förra helgen och blev inte besvikna. Django unchained. Go see!

Inga kommentarer: