söndag 4 november 2012

idle shoes

Ja, nu samlas det damm på skohyllan. Så blir det när man har ont i knäna och häcken och allt vad det nu kan vara. Är det fyrtioårskrisen? Lite tidig för mig och lite sen för Lars, men vad vet jag. Nåt är det ju!

Det positiva detta springuppehåll medför är iaf att man får öva sig på andra grejer. Typ maskinerna i gymmet. Typ ta sig uppför en klättervägg. Ja, vi har faktiskt hittat tillbaks till Dieselverkstan. När jag flyttade till Sthlm för tre år sedan var vi ganska flitiga besökare. Sedan började det gå riktigt bra att springa och då fick det ta över. Det var liksom bara för omständigt att dra till klätterhallen, det var ju ändå ingen riktig träning. (Eller?). Men nu, som sagt, mera klättring! Det är ju kul, även om jag är rädd. Och nog är det träning alltid.

Annat man blir bra på när man inte springer är att orda. Ja nu tar jag åt mig lite av äran här vilket väl inte är riktigt rätt. Det var faktiskt Lars förtjänst, detta 421-poängsord.. :-)


Sedan så har vi också testat annan alternativträning, på Ulvsby ranch! Det var också en upplevelse. Många år sedan var det man satt på hästryggen, men det kändes precis som förr. Kolla gärna Lars berättelse med.

min Domino har vita öron..


..och gillar fuxkompisen som Lisa sitter på.

 

Men nu orkar jag inte skriva mer. Hej!



2 kommentarer:

Viktor Winterglöd sa...

Krya på löparkroppen! Lagom till armbågarna börjar värka, ska du se att knäcken har återhämtat sig.

s-kils sa...

ja tack. man lever på hoppet! :-)