fredag 30 november 2012

hej vinterland!

knegare på väg hem från t-banan
Såhär fint är det i Hammarbyhöjden ikväll. Och snön fortsätter att falla! Fantastiskt.

Idag har jag varit hemma från jobbet. Förkyld och risig, för vilken gång i ordningen? Vet ej.  


shopScott
Så var det det där med vila. Vad det nu är. Ja, jag borde vara bra på det nu när jag har ont i knät och knappt rör mig längre. Det började också rätt bra, med en tvåtimmars tupplur efter morgonens filtallrik. Sen piggnade jag till med lite kaffe och DN och så kom det sedvanliga krypet i benen. Vad ska man göra, skotta lite kanske? Så kom jag på att jag hade ärenden att göra, så det fick bli en tur till det tristaste av trista köpcenter, Globen shopping. Alltid typ tomt och en jäkla stank av avgaser från parkeringshuset. Det konstiga var att när jag kom dit sådär mitt på dagen så var det rusch! Långa köer till serveringarna och fullt av kontorsfolk i butikerna. Ja, kontorsfolk säger jag, för de måste väl jobba i huset när de kommer i dräkt och kostym och utan ytterkläder. Oväntat.

Inköpen gick bra. Ett stycke gangsterhatt, ett par hängslen, en ram, och lite kort.

Så hem. Skotta snö! Väldigt befriande att få ta i litegrann!

Och nu är det fredagkväll och Lars håller på att snitsa till sitt helskägg. Han har sparat hela veckan men nu ska det alltså bli nåt rysk mafia-aktigt. Imorgon väntar gangsterfest. Pickadoll och cigariller har jag ännu inte fått tag på.. ja vi får se!

Tjing.


Inga kommentarer: