måndag 26 november 2012

multisport

I helgen har man roat sig med att titta på sportande människor. Först och främst var det skidor på tv. Norska idolerna hänger i.. helt vilt vad bra de är! Northug säger att svenskarna hatar honom, jag säger tvärtom. Vad vore längdskidor utan Petter? Fan så tråkigt!


Sedan var det stavspring i backen. Jag gick en gång uppför och konstaterade att det var ungefär det sämsta man kunde hitta på med mitt onda knä. Så jag fotade lite och tog sedan kortaste vägen hem. Nedför en brant. Där slant jag i geggan och nästan ramlade - ännu sämre för knät! Hem och lägga benet i högläge.

 
Frampå eftermiddagen hade jag hämtat mig tillräckligt för att vilja testa lite pingis med gubbarna. De var ganska förfriskade efter bastu och öl, mycket passande med tanke på mina pingpongskills (bristfälliga). Men rundpingis, det är ju kul ju! Lite svårt att hoppa runt bordet på ett ben, dock.

Dagen avslutes sedan med ett parti dart på Söderbiljarden. Vi spelade 501 och Lars ledde inledningsvis kalkonligan, på fem kastade omgångar hade han fortfarande inte kommit under 400 poäng. Vi andra skrattade rått. Ända tills samtliga ballade ur. Ingen klarade att gå ut enligt regelboken (på en dubbel), inte ens de mindre förfriskade. Fattar inte vad som hände men vi var väl trötta, allihop. Och jag hade ju ont i knät!

Men nu måste jag nog ta en promenad. Eller kanske dammsuga lite? Det är ju nästan så man går åt av allt detta stillasittande!

Cheerio!

Inga kommentarer: