torsdag 10 november 2011

sukkerkald

Alla som följt Drengene fra Angora och deras egen Tour de France vet vad det innebär, att gå sukkerkald. Henning på Alp d'Huez, i vägkanten efter sexti meter, totalt dränerad på energi. Nu är det förstås inte så många här som känner till Drengene, men ett bra ord är det! Användbart, ibland. Sukkerkald. I eftermiddags hände det mig. Det var hemskt jobbigt att cykla med spagettiben. Backarna på slutet. Urk.

Men nu har jag kurerat mig, riktigt bra. Kaffe, bullar, innan dess även smörgås, vila. Ingen träning idag. Nöjer mig med att vinka av min hunchback husband som ska ut på skogsluff, mest för att testa lampan inför helgens Rogaine. Det är nog fint i skogen idag. En fantastisk fullmåne! Lite svalare. Förhoppningsvis blir det höst på riktigt snart. Med kyla! Igår kväll, intervaller på egen hand, på skogsslingan. Många var ute och joggade. De trodde det var höst på riktigt. Mössor, vantar, fladdriga Dobsomdressar. Svettigt! Men intervallerna då? Jo, vanliga 4¤1000, ganska ok med tanke på att jag var själv (med Larsdrag går det snabbare!). Tre stycken på 4:15, en på 4:21. Men nästa gång får det bli någonting på slätt underlag, behöver lära mig hur man springer fort. Jag kan liksom inte.

Det blir nästa vecka. Imorgon räknar jag med tidigt till-jobbet-jogg. På lördag kanske något längre pass, eller BIM med Lena? Vi får se.


/S

Inga kommentarer: