söndag 14 augusti 2011

springtime!

Det har varit en fin springvecka. Inte så många pass (3), men bra pass!


  • Tisdag: Ursvik Xtreme 15km


  • Torsdag: intervall 4¤1000


  • Lördag: långpass 23 km
Till extrembanan fick jag sällskap av arbetskamrat, Sara, och trodde vi skulle få en maklig skogstur. Sara springer visserligen en del, men aldrig terräng och aldrig med nummerlapp på sig.. Så gissa om jag blev paff när hon satte av i värsta farten! Det var bara till att försöka hänga på, vilket jag klarade i sisådär 4km.. Vilken resa! Jag låg i alla fall på så gott jag kunde och kom i mål sisådär två minuter efter, tid 76:26. Trevlig kväll som avslutades med pizza och öl. Och Sara, hon fick mersmak!

Torsdagens intervall kördes med Lars-hare, på grusväg. Jag tyckte haren bar sig konstigt åt hela första intervallet, då han låg bakom istället för framför.. sedan fattade jag varför - det gick alldeles för snabbt! 3:43, så fort KAN jag faktiskt inte springa. Var också ganska knäckt i kvarvarande tre intervall.. men samtliga gick iaf under 4:10. Väldigt ok för att vara jag!

Och så igår, långpass på kvällskvisten, Nackareservat och Hellasskog. Fint kuperade men bitvis dåligt märkta slingor. Fin kväll i alla fall!

Efter dusch, mat och lite vila stack vi sedan ut på stan och hejade på midnattslöpare. Väldigt jobbigt att stirra på alla orange tröjor (jävla omöjligt att känna igen nån!) men kul att se täten i alla fall. En duktig Hässelbytjej var helt ohotad, 33:55 blev hennes sluttid ser jag nu. Wow!

Övrigt på springfronten: de fina blå skorna har fått gå till sälla jaktmarker (hrm.. de är hos en arbkompis!), något var galet med hälkappan och jag fick ont! Eftersom jag är väldigt less på att bara springa omkring i Adidaspjäxorna så inhandlade jag samma dag ett par snabb-NewBalance till 70% rabatt. Ännu ej provsprungna men känns bra; lätta och inget hårt där bak.

Och här en nymornad Fia på väg ut på morgonjogg på Mare a monti-leden på Korsika.

Vi hörs!

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Vilka tider! Du är verkligen på G - härligt!

s-kils sa...

jatack, hoppas det håller sig! :-)