fredag 26 augusti 2011

hej fredag!

Efter gnällinlägg är det nu dags för lite positivt. Detta har nämligen varit en väldigt fin vecka, på springfronten. Formen infinner sig, otroligt nog!

Måndag: provspring på stukade foten
Tisdag: Ursviks Xtreme 15km
Torsdag: Bellmansstafett 5km

Fotleden visade sig ok så jag och Sara bestämde oss för att köra i Ursvik. Var dock lite halvmotiverade båda två, S efter en helvetesdag på jobbet och jag allmänt seg och lite oroad över foten. Men vi kom till start och sen var det bara att köra! Kommer höger! Kommer vänster! ropade vi och plockade långsammare löpare, en efter en. Skönt, och ovant - för mig! Milen passerades på 49 och 12 km på 59 och jag tänkte att nu minsann är nog de där sjuttiofem minutrarna inom räckhåll.. och det var de, trots stumma ben på slutet. 73:30!

Och så torsdag och stafett med mitt Karolinska-lag (jobbade där i somras). Jag tyckte jag åkt på en riktig nit som fick sistasträckan, men det var kanske rätt bra ändå. Visserligen dryg väntan men ingen trängsel i spåret. Banan var mycket asfalt, men gräs och grus på slutet vilket var väldigt skönt (shit vad benen stumnade av det hårda underlaget!). Förresten stumnade jag nog lite extra vid 2km-passeringen då klockan visade 8:14 - alldeles för snabbt! Fifan. Rena turen att jag kunde sakta in lite så jag hann se lagkamraterna som hejade vid målet. ;-)Sluttiden 22 blankt, sträckan 5100m.

En inte alltför tokig vecka! Jag måste påminna mig själv om hur annorlunda det var i våras, när allt gick segt och tungt.. det är en helt annan känsla nu! YEAH!

Får jag inte en silvermedalj på Lidingö så hänger jag mig.

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Härligt!
73:30 på 15 km - det var det resultatet jag hade 15 km Lidingö 2007 :-)
Och 22 på 5,1 - härligt det med!
Inte långt kvar nu!
Du kommer klara medaljtiden med råge!

s-kils sa...

jatack, håller jag mig bara såhär så ska det nog gå vägen. fast inte fått till några jätte-långpass (hittills bara 23km), hoppas hinna ett sådant också. men det är mycket som ska hinnas dessa veckor och helger..