lördag 20 augusti 2011

fi fan

Om jag var gnällig igår, så är det inget mot vad jag är idag. Var nämligen tjurskallig nog att ge mig ut på spring, så farligt kunde det ju inte vara med det där skavet. Och det var det inte heller, mer än i branta uppförs. Men, sisådär tre-fyra km in i passet skulle jag göra ett spänstigt svanhopp över en lerpöl, och gissa vad som hände då? Jo, jag landade i en vänsterstukning de Luxe! Bara att linka hemåt med svansen mellan benen.



Men det finns saker att glädja sig åt. Jag är på väg till en after wedding-fest! Lars och Jonas är duktiga på fjället - för närvarande tvåa! Folk springer halvmara i Halmstad! Nya datorn är jättefin!


Fast mest spännande förstås killarnas framfart på fjället, mycket pirrigt att följa. Tyckte nog på förhand att de hade lite väl höga ambitioner. Men så påminner jag migsjälv, är det nån som kan det där, så är det väl just de!

Det är rätt lustigt för första intrycket av Lars var att han en typisk djuping, som läste massa böcker och lyssnade på udda musik. Som bara råkade vara lite bra på att springa. Lumpen var väl inget vi pratade om, men om nån frågat mig så hade jag nog sagt, Lumpen? Nej, Lars har inte gjort lumpen..! Det måste tagit ett år innan det framkom att han visst ägnat sig åt sådana ´grabbigheter´, och trivts väldigt bra med det. Och vid en rensning häromveckan kom följande plagg fram:
























Jag har fått tänka om. Han är inte en djuping med springben utan tvärtom! Överraskningarnas tid äro ännu ej förbi.


Men nu måste jag fixa till mig, ju! Och, nej, de har halkat ned till tredje plats.. hur ska det gå?????

Inga kommentarer: