fredag 19 augusti 2011

friday feeling?

Njae. Den är väl inget vidare, tyvärr, den där feelingen.

Egentligen har jag det rätt bra, nyss fått mig lite pestopasta och nu väntar kvällskaffe. Tv och datasurf. Surfet är ju kul, nu när vi har uppgraderat till en LAPTOP (var vi sist i hela världen?)! Och kanske det är nån bra film sen? Riktigt gemytligt, en dyster och mörk kväll som denna.

Så vad är felet?

Jo, det planeras för långpass imorgon bitti, träff vid utegymmet klockan 09. Jag å L å S. Men vad händer, jo, jag springer i nyskorna till jobbet idag och får skav! Skavet har nu utvecklats till den största blåsan i mannaminne och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Ta hål på den?

Värre saker har hänt. Men jag behöver mina långpass, det är inte långt kvar till LL.. och det vore ju särskilt trevligt att springa med tjejerna, los Blondinos! Ja, vi får se. Om nån har tips, så, ja tack!

En som definitivt har det värre just nu är min Lars, som springer bergsmara i Björkliden. Någon mara är det väl egentligen inte, utan fjällorientering i sjumilaklassen, tvådagars-, i tvåmannalag. Det verkar jävligt jobbigt. Framför allt verkar det jävligt jobbigt att slå upp minitältet och krypa ned i en tunn sovsäck när det är stormbyar och +3, det är jag inte avundsjuk på (inget annat heller, förresten, jag har aldrig kunnat springa i stenskravel). Jag har i alla fall följt deras framfart via BAMM live (http://www.bamm.nu/), och de ligger fyra efter första dagen. Inte så pjåkigt, minsann!















Men nu ska jag som sagt roa mig med annat. Typ tv. Prova klänning, kanske. En jättefin. Men liten?

Inga kommentarer: