söndag 7 augusti 2011

skor!

Sneakershyllan får ständigt nya tillskott. Många färger blir det! Nästan så vi måste planera nu, när vi ska på stan ihop. Vem får ha sina Dragons på sig? DUDE, IT'S MY TURN!


Sandaler är en annan skotyp, en ganska tråkig sådan. Fast när det är som hetast kan det vara bra att ha ett par.. och på jobbet, förstås. Jag har behövt nya rätt länge. Mina Cats (som jag bloggade om för sisådär tre år sen) har verkligen gjort sitt. Men alla var så fula. Särskilt Tevasandaler. Vem fan köper Tevasandaler? Vem fan ritar Tevasandaler?



Så svor jag i varje sport- och fritidsbutik. Ända tills vi kom till klätterbutiken i Corte och jag fick syn på ett par käcka skapelser i cerise! Teva! Teva? Hur är det möjligt?!


Grattis Teva, äntligen!


Sedan finns det skor som ställer till bekymmer. Mina fina blå springskor, mina nyaste.. någonting är fel med bakkappan, den är för hård. Det blir ont i hälen! Och kryper upp mot hälsenan. Aj!

Nu har jag lärt mig av mäster Rune att man kan utföra vissa operationer på sina skor. Det kräver nog viss händighet, så jag är lite tveksam.. men det är synd på dyra fina skor, att inte använda dem, eller hur? http://www.loparlarsson.se/content/view/45/55//45/55/ Det känns inte heller särskilt kul att ta på de gamla trötta Adidasskorna som är ungefär hur klumpiga som helst. Pjäxor!


Men nu måste jag nog lägga mig. Arbetsdag imôra.


Och här är jag, i Teva! :-)









Inga kommentarer: