torsdag 27 augusti 2009

shop 'til you drop

Det är inte utan att man (jag) känner sig lite lurad när man (jag) varit på Netto. Det är inte ofta man (jag) ids cykla ända dit men när man (jag) äntligen gör det så är det med ett alldeles särskilt klipp i sikte. Billigt kaffe, billig kycklingfilé, ostrea.. nå't i den stilen.

Så kommer man (jag) dit, och, gissa vad? Jo, det är slut, alla extraprisvaror borta. Lastpallar gapar tomma, i kycklingfrysfacket ligger en ensam kalkon. Slut-slut-slut! Och som för att ge extra eftertryck åt det slutsålda, slutgiltiga, plöjer städtjejen runt med golvtvättmaskinen. BzzzzzzzzzzZZ!

Men så är man (jag) ändå där och handlar ändå de där dagligvarorna som man (jag) behöver. Plus lite annat, som man (jag) inte behöver och som man (jag) aldrig skulle köpt om man (jag) varit på Ica.

Jävla skitställe, det där. Lurar på folk en massa brôte.

Nu ska man (jag) ta kvällen.

Godnatt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Har du köket fullt med lågprischoklad, vaniljkex, läsk, flugsmällor, foppatofflor och 50 meter trädgårdsslang nu? Det är väl sånt man köper på Netto och Lidl har jag förstått...