fredag 21 augusti 2009

fredag kväll

Och jag sitter här och jäser. Har ätit gott och nu blir det kaffe och glass.. medan friidrottarna kämpar i ösregn på tv. Starka typer! Usain Bolt är ju en verkligen en tuffing framför andra, och den där tjejen som kallades för chicken legs, hon är min favorit! Och nu börjar förresten Linus T att hoppa på höjden med. Kul!

Sedan är det ju underhållning i sig, det här med idrottskillar och tjejer som blir så sura på varann.. Hör bara på vår egen blondinbella-sprinter som kartar sig åt höger och vänster över Usain Bolts osportsliga uppträdande (när blev glädje förbjudet?), och sedan inte ens kommer till start själv. Eller de där två amerikanska medeldistansarna som vägrar bo på samma hotell. Eller alla som skäller på hon den stackars sydafrikanskan som råkar vara född med en manlig genuppsättning i kvinnlig kropp (eller hur det nu ligger till). Det kan ju inte vara lätt att vara hon, precis!

Det är nog tur att man är en vanlig Svensson. Förresten så är jag så jättejävla vanlig att jag till och med har träningsvärk efter förra helgens bravader. Svagt!

Min älskling tog mig med på storkalas och dagen efter skulle vi prova wakeboard. Det är jobbigt att göra saker dagen efter. Men faktiskt så gick det rätt ok, i alla fall jämfört med sist. Men jag spände mig visst lite varstans.. vilket alltså känns fortfarande.

Storkalaset var förresten inte dumt det heller. Inte heller vägen dit. Vi cyklade, åtta mil. Badade, fick lunch, gjorde oss fina.. tog båten till kalaset. Sedan var det en himla massa aktiviteter och god mat och inte minst dryck. Och dans! När vi äntligen skulle båta hemåt var det alltså med viss promillehalt, och natten var mörk, så mörk.. Men det gick, det med. Med flytvästarna hårt snörda och ögonen på helspänn hittade vi precis mellan sund och öar. Sedan hade vi lite problem med att lägga till vid hemmabryggan.. men det är en annan historia. :-)

Vi har det bra vi! Nu ska chicken legs Felix springa, gotta go!


Inga kommentarer: