torsdag 27 augusti 2009

justja

Jag har nu betalt medlemsavgiften till cykelklubben (för er som inte vet så trampar jag med ett gäng farbröder på onsdagkvällarna). Vi är visst några som slarvat och det har varit lite sura miner över detta.. Men nu så! Då ska man också få förmånen att få köpa den heta klubbdräkten. Vilket jag väl ändå kanske avstår. :-)

Och farbröderna, ja, de är ett kapitel för sig. De må se roliga ut i sina fartdräkter, med sina ûbercoola cyklar och bandana under hjälmen. Men särskilt farbroderliga är de inte! Faktum är att Gûnther, skäggBerndt och allt vad de heter, de kör så svett och loskor ryker; sjutti km i timmen nedför och trettifem uppför, jag har inte skuggan av en chans!

Det är ju så komiskt. Litegrann som att se sin egen farsa i den där utstyrseln; tajt tröja översållad av reklamtryck, cykelbyxor, rallyhandskar.. så otänkbart så det finns inte! Man blir full i skratt, men sen sätter man i halsen - för jävlar vad det går!

Ja, jag är imponerad.

Och NU ska jag gå och lägga mig.

(Och svära en lång ramsa åt mitt jävla ögonlock som nu har ryckt spasmiskt i tre veckor! Jag räknade häromdagen, arton ggr på två timmar! Så håller det på, hela tiden).

1 kommentar:

Unknown sa...

Medlemsavgiften! Köpa klubbdräkten? Är det tight tröja översållad med reklamtryck, cykelbyxor, rallyhandskar och bandana under hjälmen? Baby, jag kan inte vänta...