tisdag 25 november 2008

cheap Monday

Jag har köpt sådana där fjortisjeans. Små byxor för små pengar, det är bra. Faktiskt rätt snygga med, fast häcken blir lite som en låda. Häcklåda.. lådhäck. Not very flattering. Men färgen är bra, och sömmarna; ljusa, fina.

Sedan så var måndagen igår rätt så cheap över huvud taget. Vi blev bjudna på julbord á la Bamba, med jobbet. Tanken var god, och entrén snygg: röda mattan och tjusigt smyckad lokal. Men maten sisådär, farten på serveringspersonalen lika med noll och hela grejen liksom bara för stor. Nästan tusen pers, imagine! Och underhållarna, unga, drivna, men med ett framförande som krävde alltför mycket av en publik med siktet inställt sill och varmrätt. Ni fattar?

Idag har också varit rätt cheap. Jag skulle ju vinna en cykel! Och hade hårt deklamerat, blir det något annat så gör jag en Ara! I will refuse! Men hur bra gick det då? Jag är ett mähä! Där stod jag och såg glad ut när förstapriset (cykeln!) gick till tjocka tanten, ja, jag till och med log och tackade i hand för den lilla påsen som överräcktes till mig. Cykelhjälm och bygellås, sån skit!

Men, ilskan gick över rätt snabbt. Alla vet ju, att har man inte tur i spel, ja, då har man tur i något annat. Som är en jävla massa bättre!

Nu ska jag ta ett hett bad, med blått granskum. Det ni!

4 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Vad fasen är en "lådhäck"? Demonstrera gärna med bild... ;)

I övrigt skulle du nitat kärringen.

s-kils sa...

hahahaha, you wish! :-) och ja, det borde jag. nästa gång!

Unknown sa...

Nej käraste, du ska inte alls ägna dig åt meningslöst våld. Var glad å tjocka tantens vägnar du. Livet leker och alla ler och tjocka tanten cyklar - precis som det ska vara!

s-kils sa...

Lars, du har rätt! nu njuter vi av livet!