måndag 10 november 2008

disträ?

Idag skulle jag möta C för en liten springtur, och, vad hände, jo, det blev bråttom. Lite som vanligt, skulle man kunna säga. Och när man ska skynda blir allt, som vanligt, fel! Var är träningskläderna, när jag ska lösa flätorna knyter sig håret, var är bästa snodden, linsdosan, nyckeln? När kläder och hår äntligen är på plats avslutar jag med att snöra på mig fel skor. Jestanes. Men till slut tar jag mig iväg och, sådan tur, C hade bara hunnit vänta någon halvminut! Och det blir en fin tur; skumrask ackompanjerat av kraftfull vind och mäktiga vågor. Life's good!

Tidigare på dagen var vinden ännu mera kraftfull. Stora hagel, dessutom, och några rejäla åskknallar. Skrämmande! Mother Nature, hej där.

I helgen var vi i Värmland, det var kul. Särskilt kul för att min käraste var med! Det var hans första besök i länet, någonsin, och han fick minsann se lite av allt + lite till. Avrundningen blev särskilt fin, en pubsväng med tillhörande skrän, stök, spel och spyor.. :-) Den burgundiska grytan hamnade i rännstenen men dollargrinet var konstant - M hade ju just spelat in storkovan på Black Jack!

Jag skulle kunna skriva en himla massa mer men jag skiter i det.

See ya!

Inga kommentarer: