måndag 17 november 2008

turkos

Har botaniserat lite i duschcremesdjungeln. Veckans utmanare är Fräscha Familjen, med vårregnsdoft. Visst låter det fånigt? Fräscha Familjen, Familjen Fräsch. Men faktiskt så är den väldigt fin, och doftar inte alls blöt asfalt (min personliga vårregnsassociation), utan mera grönt och skönt och knoppigt.

Sedan har jag även köpt badskum, som luktar gran. Gott gran. Man skulle kunna tro att grandoft kommer från något som är grönt, men så är det inte. Skummet är blått! Exotiskt. Hur som så är den helt ok. Och särskilt ok i jämförelse med den där knallblå Niveaduschtvålen, den som luktar Rune - på riktigt!

Annars är det bara att konstatera att gröna, blå och turkos toner faller Fia alldeles särskilt i smaken.

Se bara på min parfymhylla (alltså, inte för att jag har så mycket parfym eller för att jag använder den, ens..):


För att inte tala om schampot. Jajustja. Hmm.


När man ser det såhär så är det ju faktiskt mest bara turkos alltihop. Så märkligt. Min blogg börjar även likna någon form av reklampelare!

Det var ju inte riktigt meningen. Egentligen fattar jag inte alls varför jag skriver om sånthär trams?
.
Jag sitter ju här och är så nöjd och belåten, insnodd i filt och mormorsstickade tossor. En kopp kaffe och en precis nygräddad pepparkaka! Det är annat än parfym det.
.
Så hejdå då, för nu.

Inga kommentarer: