tisdag 2 december 2008

julklappar?

Det kom ett brev i posten, ett litet löfte om något fint och bra. Din tjänstepension - en förmån genom jobbet! Visst låter det trevligt? En liten förskottsjulklapp, något att se fram emot!

Så öppnade jag kuvertet och läste: Saldo 59 kronor. Det ni! Något att se fram emot! Nu undrar jag spänt, är det femtionio kronor extra i månaden, eller femtionio kronor totalt? Fan att det är 34 år kvar till pensionen, I can hardly wait!

Sedan hade jag även fått en katalog från HM, innehållande tuffa heminredningsprylar till rabatterade priser. Genast fick jag ögonen på en eller annan julklapp, och började fylla i beställningslistan. Sedan råkade jag läsa det finstilta, och det var ju tur det. Leverans mars 2009.

Det blir nog inga julklappar i år. Jag vill förresten inte ha några heller, eller, jag vill ha pengar. Eller en Vätternstart, en cykel, eller skidor-pjäxor-stavar. Eller kanske en våtdräkt till Vansbro? Det är ju så mycket GEAR som behövs och så många RESOR! Fanihelvete.

Jag säger som Gustav Fröding, jag tror jag går och hänger mig. Eller så går jag och lägger mig, det verkar trevligare.

Inga kommentarer: