torsdag 30 oktober 2008

shaken not stirred

I GP är det ett helt uppslag om nya Bondfilmen, Quantum of Solace, som visst har premiär snart. Jag är inte så engagerad, Bond är rätt trist, ju. Men det är lite intressant läsning ändå, och en fin bild med, där rynka-pannan-och-pluta-med-munnen-Bond går genom öknen med sin festklädda kvinna, som den här gången heter Camille. Eller egentligen Olga-nånting.

Artikeln säger att det är mera jämställt nuförtiden, även i Bond. Karaktären Camille beskrivs av producenten som en spegelbild av agent 007; självständig och fysiskt stark. Och Olga själv berättar hur hon fått träna stenhårt, en hel månad innan inspelningssstart, och sedan under lediga stunder. Vi får även veta vilken gentleman han är, motspelaren; han frågade alltid om jag gjort mig illa, om vi kunde fortsätta eller om vi skulle ta en paus. Fantastiskt!

Sedan är det även en liten tillbakablicksruta längst ned, Bondbrudar genom tiderna. Mina ögon blir större. Vilka damer! Vilka namn! Eller vad sägs om Lupe Lamora, Domino Derval, Lisl von Schlaf, Octopussy, Honey Ryder..! Och Mary Goodhead! Dr Holly Goodnight! ...PUSSY GALORE!!! (Jag säger bara, Linda Lovelace, släng dig i väggen!) Hahaha!


På wikipedia lär jag sedan att miss Galore i boken Goldfinger är lesbisk, vilket hon sedan inte är i filmen.

Men nu måste jag sova, igen.

/ms Goodnight jr.

Inga kommentarer: