söndag 12 oktober 2008

flyga drake

Idag skulle jag vilja skriva något smart om Livet. Fast jag har inget smart att säga.

Vi har ju bara passerat tid, idag, jag och kompis M. Promenerat, beundrat himmel, hav, drakar; ätit och solat. Sett tramsig dvdfilm och ätit gott.

Och Längtat.

Eller, jag kan bara tala för mig själv - JAG har längtat! Efter han; han som kanske ska vara Min. Min man!

Jag vet, säg inget! Helt sinnessjukt! Men fan. En dag! En dag kanske jag också kan använda såna uttryck utan att känna mig helt dum.

Kanske.
__________________________________________________

Igår var det knuttefest. Det var den tôligaste jävla knuttefesten jag varit på. Inte för jag varit på så många, men! Knuttarna var ovanligt knuttiga, musiken ovanligt dålig, och allt var bara så o-roligt det kunde bli. Knutt hit och knutt dit. Skägg här, skinnväst där, eller både- och. Så vi tog varsin öl, mat, snapshottade oss själva på en fatboy eller vad den kan kallas.. and then we were off! Lika bra.

Förresten, se månen ikväll! På väg in från tvättstugan lyste den, starkt, vitt, nästan full; med en skinande aura! Och gråtunga moln, snabbt förbijagande, på väg till Borås eller Jönköping eller kanske rent av Göteborg, fan vet.

Kram godnatt, hoppas ni har det bra, och är glada. Som jag.

Ps. Missa förresten inte http://collegecallgirl.blogspot.com, hon har en fantastisk hand med orden. I'm quite amazed.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Helt sinnessjukt!!? Ja, men vad fan, det är ju sant... Kan man väl börja tro. Min tjej!!!

s-kils sa...

:-) :-) :-)