lördag 16 augusti 2008

harvest moon

Tidigare ikväll hängde månen månen röd och halvt förmörkad, över ICA Kvantum. Effektfullt och lite scary, men fint. Vi ylade och sa att ikväll, ikväll.. Nu, timmar senare, skiner den ljus och stark över bokskogen, mystiken som bortblåst. En helt vanlig, vänlig måne i skördetid.

Om bara bönderna kunde fatta? Ibland oroar jag mig å deras vägnar. Jag tycker vetet, rågen, havren, ser grå och övermogen ut. Hallå gubbar, ut och skörda, b'fore it's too late!

Men. De kan det där bättre än mig.

För övrigt så är Harvest Moon en fin titel men en illa tråkig låt, i alla fall i mina öron. Kombinationen dansbands-ompa och på-gränsen-röst blir bara för mycket, sorry Neil men så är det.

Min fröker höger blir sakta men säkert bättre. Nu har hon fått öva sig i dart ett par kvällar och faktiskt skött sig riktigt fint. Igår vart det gnälligt på slutet men idag handledsskydd på, och då jäklar! Kasta macka eller skaka ut täcke funkar dock inte, inte vända sig i sängen om natten heller. AOUUU!

För övrigt så har jag idag varit ute och kört ett terrängpass med en tomte, en ny bekant. Han hade långt hår och bandana med dödskallar, värsta grejen. Terrängen var hyfsat kuperad och jag blev i början väldigt stressad över min andning (flåsade som ett ånglok medan sällskapet knappt andades alls!). Sedan sprang vi fel och jag fick annat att tänka över.. och det blev rätt bra, det hela. 15 km i 5:40-tempo, då hade vi ändå stannat och förvirrats minst tre gånger. Och, som sagt, kuperat så det dög med.

Sedan ville jag lägga med en bild på mina söta skor. Dem har jag inte när jag joggar, mind.

Natti!

Inga kommentarer: