tisdag 19 augusti 2008

chicken race


Bönderna är på gång, det såg jag i söndags! Tröskverken skramlar åt höger och vänster, och även lite mitt emellan. Fast idag har de paus, förstås, när det regnar. Hur som så känner jag mig lite lugnare; jag kan andas ut. Ibland oroar jag mig för så konstiga saker, jag vet.

Ikväll har jag brôtat mig igenom ett berg av disk. Jag har också rivit en massa ost. Citron rev jag med, till en ugnskyckling. Den är i ugnen ännu, och doftar ljuvligt. Men jag är lite förbannad på den. Nyss var jag där för att vända den i sin form, men istället sprattlade den till och bröt benet. Nu har jag spadskvätt över hela tröjan!

Den ska få, vänta bara.. the little ripper!

Apropå intressanta saker så hade jag igår en objuden gäst - i ljumsken. En fästing! Fästingar är äckliga.

Och på lördag ska jag springa Midnattslopp.

Tjing!

Inga kommentarer: