onsdag 21 maj 2008

ice ice baby

När det kärvar till sig som allra mest på den ekonomiska fronten, då jag gör mina allra smartaste inköp. Ett år, en vår, listade jag alla inköp jag gjort när pengarna knappt räckte till havregryn ens. Av någon anledning är det visst då som man är i allra störst behov av jeans, sneakers, bälten, bikinis eller, till och med, smycken. Jag som aldrig ens bär blingbling!

Märkligt.

Den här gången har jag i alla fall lyckats hindra mig själv från att boka klipptid och köpa ett par snyggskor som jag var lite sugen på. Men absolut tvungen, det var jag, att skaffa nya löpskor, en Varvstopp, lite cykelgrejer, överdragsbyxor, bad- och scrubkit.. Sedan fyllde jag kylen på värsta pensionärvis. Och toppade det hela med att handla av glassbilen! Jag menar, hur ofta får man tillfälle att handla av glassbilen? Man brukade cykla efter den när man var liten, det brukade man. Isglass! Isglass för hundra spänn! What else do you need?

.

Annars är läget förkylt. Jag höll på att dö nästan idag, det måste vara en riktigt rejält kvinnlig förkylningsbacill, värsta sorten. Ögonen stod still i huvudet, och det gör de förresten fortfarande, det är därför jag sitter här.

I lördags var jag dock på topp, jag och hundra miljoner andra sprang Göteborgsvarvet och det var riktigt roligt! Förr om åren har det varit mest plågsamt men den här gången hade jag en strategi, eller typ nästan i alla fall. Då gick det an.

Sedan var det mat, mat och ännu mera mat, och vin, och nattsudd.. Vissa stannade till och med ute HELA natten! Jag säger då det.


Hejpåer.

Inga kommentarer: