torsdag 15 maj 2008

dagens

Igår försökte jag mig på en vilodag, det ska vara bra, sägs det. Inför längre lopp och sådant. Det var jättejobbigt och jag fick ont överallt! Min kropp tål inte vila.

Så idag har jag inte vilat, utan cyklat rätt långt. Och varit på tantpump. Och genast känns allt så mycket bättre! Fast jag stod bakom en tjej på pumpen, hon hade för korta byxor - alltså upptill - och det blev lite jobbigt, även för mig. Jag var den enda som stod bakom och fast jag verkligen tittade åt annat håll hela tiden, så gick det liksom inte undvika hur hon stod hon och försökte dra upp brallorna och få ned tröjan efter varje knäböj. Som extra plus i kanten så var det dessutom modernt mesh (NÄT!) på strategiska ställen i de där tightsen. Är det inte en hoper karlar som designar för Craft, så vet jag inte.

När jag kom hem stod jag näck och borstade tänderna, och upptäckte då att jag kan vifta med bröstmusklerna, som Ricky Brusch i Ronja Rövardotter.. Det är ingen merit att kunna sådant, som tjej. Jag klädde genast på mig.

Och nu ska jag genast krypa till kojs. Sovande vila gillas! Men det där med att vila utan att sova, det var för jäkla trist. No more of that!

Inga kommentarer: