lördag 10 maj 2008

62 km

Snart är det dags för projekt Cykla-till-Värmland. Det är rätt långt dit, till Värmland, och för att man ska orka, så kan det vara bra att träna. Så idag har vi känt oss lite för, jag och tjejerna. Och en sådan dag det blev!

Först cyklade vi två mil, kastade macka, åt macka, badade.
(Cykling 45 minuter, rast 90).

Sedan cyklade vi en bit till. Stannade vid fårfarmen. Lånade toa, tittade på får och rara små lamm, de bräkte så sött och diade sina mammor så omilt. Aj! Och L trampade på en katt. Aj igen! (Cykling 15 minuter, rast 25)

Vi cyklade vidare, mellan två sjöar. Och mötte sedan denna trio. Visst är de underbara!
(Cykling 20 min, rast 25).















Sedan kom vi till en jävligt lång och brant uppförsbacke, den tog hårt på allas krafter; så konstigt, jag började hyperventilera, liksom.. (M når maxpuls för första gången i vuxen ålder).

Efter denna urladdning blev vi tvungna att söka rastplats igen. Vid en kyrka blev det. Öppen var den, dessutom, så jag smet in. I godan ro satt jag sedan och plinkade på kyrkpianot när någon plötsligt började sjunga bakom ryggen på mig. Jag hoppade ungefär en halvmeter, men det var ju bara L, förstås. Lite lagom lättklädd och drypande våt.. Hon och M hade just spolat huvudena i bevattningen och kunde inte förstå varför jag fick skrämselhicka.



Sedan parkerade vi oss vid kyrkomuren, och träffade då på denna lilla kanalje! Så jättesöt och gullig, men lite rädd för honom blev jag allt. Han pratade och kuttrade så dant, och ville ta sats mot mina ben hela tiden (märk väl att han har väldigt stora händer för att vara så liten!).
(Cykling 40 minuter, rast 90).

Sedan var det bara två mil kvar så då körde vi faktiskt hela vägen hem, utan paus. Fantastiskt!

Men en sådan fantastisk dag vi fick, om än kanske inte så effektiv. :-) Men det ska nog kunna filas till. Det vi först och främst måste ta fasta på, är nog bakfylla not allowed! Inför Värmland, alltså.

Nu är jag skönt trött och lite ömhudad, oj så solen gassade!

Natti på er!

Inga kommentarer: