lördag 26 april 2008

overfired?

I'm young and I'm strong
but I feel old and tired
overfired
well, I've been poked and stoked
there's all smoke there's no more fire
only desire
for you
whoever you are


__________________________________

Dystert, kanske. Men Martha Wainwright, hon sätter huvudet på spiken, hon.

.

Igår var det fest med spanskt tema, paella, sangria, por ariba! Många glada flickor. Jag blev mätt. Mätt och trött. Fredagar orkar man inte så mycket, eller jag orkar inte så mycket. Men vi var i alla fall ute en stund sedan, och tittade på folk. M drack vin för 27:50, det var visst såndär happy hour. Kvällen till ära var åldersgränsen 25+, vilket dock innebar att medelåldern raskt travade uppåt femtiofem. Damer i yviga åttitalsmoves barrikaderade dansgolvet och jag hade inte minsta lust att lägga mig i.

Så vi gick någon annanstans. Konstaterade att de killar som är något att titta på snarare är 25- än 25+. Sorgligt att man ska behöva bli såndär äckeltant redan, men killarna kring trettio får fan ta och skärpa till sig. Bukstinna och skepparkransiga (på HUVUDET!)! Jag menar, vad hände?

Idag blir det fest med alternativt tema, tupperware redux, jag säger inget mer men den försigkomne kan säkert räkna ut vad det handlar om. Gissar att det kommer bli ännu fler glada flickor än igår.

Men först måste jag vila middag.

Inga kommentarer: