lördag 12 april 2008

saturday

Ännu en såndär kväll som gick helt åt fanders. Jag skulle ju vara hemma, räkna matte.. kanske städa litet. Men vad göra.

Telefonen ringer och L och C är på väg nedåt, Vi festar ikväll tjejer, har ni något drickbart? Partyhumöret sprudlar genom telefonluren, käranån, there ain't no stopping them, hur fixa dricka klockan 18 en lördagskväll?! Jomen, söta rara arbetskompisar, visst får vi komma och köpa, sväng inom bara så ska vi se vad som finns i gömmorna. Tack!

Några timmar senare dansar vi fram allihop, vi sjunger och fånar; en värmlandstôs hon kan ta supen som en man.. , det är så patetiskt, så otroligt jäkla löjligt.. Men så härligt och så mycket vi! Och andra skrattar ju med, och kommer fram. Undrar och frågar.

Vid en sväng in på grannstället möter jag storebror A. Har inte sett A himself sedan före jul men blotta åsynen av brodern ger mig flashbacks. De är så lika, men ändå inte! Storebror undrar, vad hände? Jag brukar fråga A varfan du blev av!! Så drar han sin polare intill och presenterar, Det här är As gamla tjej, hon som cyklar.. du vet! Polaren ögnar upp och ned, ler litet.

Jag ler tillbaks, och ser säkert rätt dum ut. A och jag var ingen bra matchning; alltför olika på alla vis. Men, den grannaste av granna, det var han; och det ÄR han. Höga kindbenen och djupbruna ögonen! Visst är jag fortfarande lite smickrad över att han faktiskt diggade vanliga jag.

Men nu är klockan tre på morgonen och jag fryser halvt ihjäl. Kanske jag fortsätter detta menlösa inlägg imôra, kanske inte. Klem.

Inga kommentarer: