söndag 6 januari 2008

rajraj

När tillvaron blir sådär uppochned så kan man behöva piggas upp. Inte var det bara jag som behövde piggas upp heller, utan de andra girlsen med. Perfekt.

Så vi samlades hos L i Götet; åt gott, drack gott, tog en promenad i kylan och kröp frampå nattkröken in i bastun. Perfekt uppladdning för en Avenysväng.. eller inte! Rödmosiga och trötta slog vi oss sedan ned till krigsråd. Ut eller inte ut?! Det var frågan. Majoriteten röstade ändå FÖR och ansenliga mängder fin- och fuldricka senare (Aberlour, 12-årig, vs Kosken med citron) var vi äntligen i taxin på väg mot stan.

Vi gick på Deep, denna kväll en glest befolkad köttmarknad till toner av sjuttitalsschlager. Sad story, really, men vi gör det bästa av det. Dansar och skrattar och käftar med unge croupieren. Enas om att den enda snyggingen är den långe vakten, men kikar även lite i smyg på han den där randige, han som dansar så. Jag kikar i varje fall. Han har nästan lindysväng på fötterna och ser för skön ut där han glider fram! Han skulle jag velat dansa med!

Andra modigt dansanta denna kväll var L och M. När jag och C ägnade oss åt barhäng kom de två nedför branta trappan i en kalinka (något svajig, mind you), rajrajraaaaj! Vi åskådare höll andan men skrattade oss varma när de var väl nere, vilken syn! Och de är så sant, som M alltid sjunger; e värmlandstôs blir aldrig full för ho blir bare glaaaaa!

Fast lite fulla var de allt. Och vi andra med. Men inte som han den där pulloversnubben som visade röven, paret som buggade M i huvudet.. eller randigt som hånglade upp rutigt á la tjuren Ferdinand (you wouldn't wanna know). Sen var det även en käring som gjorde en hoochie-mama uppe på barbordet. Men hon glömmer vi nu!

Klockan hann bli halv fem på morgonen innan vi var home and safe hemma hos L igen, en uppiggarkväll av klass minsann!

Därför var det också extra gott med en stillsam hemmakväll igår. Att den dessutom ramades in av ett ymnigt snöfall gjorde inte saken sämre! Tänk att få bylsa på överdragskläder och gå ut och leka, som förr i tiden! I just love it!
.

Men godnatt på er!

2 kommentarer:

Johan Sundström sa...

Dumma söta flicka; det är väl klart du ska dansa med dem du vill? :-) (Fast jag ska erkänna att jag själv är helt ohemma i miljöer där man inte bjuder upp och ber om en dans.)

s-kils sa...

ingen bjuda-upp-dans här inte men jovars, visst kunde jag brutit in där. hade jag bara varit litet mer på tårna.. inte alltid helt lätt när man är på örat! :-)