söndag 13 januari 2008

oh, behave!

Jag skulle skriva något smart om det där med att bete sig. Ni fattar. Att bete sig, att uppträda belevat eller i alla fall på ett någorlunda städat och trevligt sätt.

Min största bete-mig-bedrift den senaste tiden var att jag härdade ut och var riktigt lagomt och tjejigt jättetrevlig på en nätkontaktsida. I hela fem dagar! Sedan började jag grisa tillbaks. Varför skulle jag bete mig när ingen annan gjorde det?

På egna presentationssidan kunde man göra det enkelt för sig och kryssa i olika alternativ. För att på så vis berätta lite om sig själv, och om vad man sökte. Sedan kunde man även skriva några rader i fritext. Jag kryssade i de vanliga, längd, kroppsbyggnad, intressen, musiksmak. Sedan skrev jag till ett par enkla rader; söker kaxigt självsäker snubbe, dock med både humor och självdistans. Om det finns någon kvar?

Dessa rader lockade intressant nog de självdistanslösaste av självdistanslösa. Lönnfeta gubbar i Speedos, trebarnspappor looking for some action, norrländska skoteroveraller och så han den där modellsnubben med uppenbara psykiska besvär. Den högt uppsatte profilen härifrån stan icke att förglömma. "Definitionen på mig själv är; ett kap", "en gentleman, "kille i mina bästa år", et c. Alla förstås välbeställda med stugor och båtar och fina bilar.. Och i fantastisk fysisk form. Yeah right.

Det var riktigt skönt att få avspisa dem, hårt och hänsynslöst! Jag är rätt bra på det. Sedan sa jag upp mig. Lika bra det.
.

En annan som inte kunde bete sig något vidare var den där snubben på gymmet häromdagen. Det var ett kombipass, först spin och sedan pump. Under spinningen slet han plötsligt upp sin skjorta/t-tröja (först trodde jag han slitit sönder den men det var visst en t-tröja med knäpp) och satt där, barbröstad, och stånkade. Jag och ledaren utbytte blickar och sneda leenden. Vid skiftet till pump försvann han så in till omklädningsrummet och återkom i de tajtaste och minsta hotpants jag någonsin sett (iaf på en karl), och t-tröja lika tajt som en kroppsmålning. Even better! Eller inte.

Jag orkar inte skriva mer nu, är ju förkyld. Sedan så är det storm med.


Men förresten: veckans låt, den heter Double Nature. Mustasch! Snygg är han med, skägglurken.

Inga kommentarer: