tisdag 6 november 2007

panelhöna

Med jämna mellanrum är jag med i en såndär webbaserad tyckarpanel. Det tar lite tid, men man får ju ersättning - ibland flera kronor! Om man tycker tillräckligt mycket, vill säga. Det kan handla om allt från tv-vanor till apotekets utbud av värktabletter, fast just idag var det om ett nytt varumärke. Mellanmål och frukostgröt med garanterat lågt GI och garanterat högt nyttighetsinnehåll. Det låter ju väldigt bra.

Fast jag är väldigt negativ i tyckarsammanhang. Det finns så mycket skit och jag även om jag visst gillar sunt och sånt så kan GI and its likes verkligen få mig att se rött. Idag tyckte jag dock litet synd. Tanken var ju god men produkten hade fått ett konstig namn och förpackningarna var fula, åttiotals. Layouten inte särskilt tilltalande. Hela alltihopet osade typ öst och Liedl.

Lik förbannat satt jag idag där och kryssade snällt i omdömesrutorna "förtroendeingivande", "känns svenskt", "jag kommer troligtvis att köpa denna produkt" (d'oh). Vilket hyckleri! Bara för att jag tyckte synd om dem. För att de lagt ned sig så. Ansträngt sig med GI-värde och låg sockerhalt. Satt en nordisk fäbodjänta på förpackningen. För att namnet var så östeuropeiskt det kunde bli.

Precis som om det fina omdömet från mig kommer hjälpa dem att sälja mer. Hm.

.

Sedan så vill jag berätta om mitt äckliga hår. Jag tyckte inte det var så farligt imorse men allt eftersom dagen led kändes det läskigare och läskigare, till slut ville jag inte ta av mössan. När jag ändå tog av den så stannade frisyren på plats, en riktig backslick! När jag tänkte efter så var det väldigt många dagar sedan jag tvättade det sist. Äckligt, tänker ni! Ja, det tänker jag med. Men i vanliga fall är jag en riktig torris och jag har ju lärt av frissan att man ska undvika tvätta varje dag.

När jag kom hem tänkte jag att jag ju måste föreviga detta fettrekord (men hu ett sånt ord - tur att ingen fattar värmländska här!). Det märkliga är bara att det inte alls ser så farligt ut, eller vad tycker ni? Det är väl mest lite modernt flikigt, så som jag har sett att vissa kändisar har på tv - fast de är nytvättade. Uma Thurman, till exempel, och det klädde henne verkligen! (Hon har även typ strl 43 på fötterna, det har jag läst!)

Nå. Vad jag ville säga var bara att ni inte ska bli förvånade om jag hädanefter enbart tvättar håret till jul!


G'natt!

Inga kommentarer: