torsdag 15 november 2007

knotan

Har återupptäckt mina knotor. Det var längesen jag tänkte på dem, nästan ett år. Men nu känns de sådär extra knotiga igen, them bastards. Ibland undrar jag hur det varit att vara knotig på annat ställe, en knotig häck till exempel? Jag tror det hade varit mera klädsamt. Så kunde man ha modernt gällivarehäng, utan att anstränga sig (å andra sidan är väl Gällivare snart ute).

Mina knotor är mina revben, och de sticker visst ut lite varstans.

Även om jag är rund om kinderna och lite här och där så kan knotorna göra att jag ser helt utmärglad ut. I v-ringat, randigt, till exempel. Sucks.

Bara så ni vet.
.

Annars så går mycket i glasögonens tecken just nu. Jag har till exempel:

1) börjat fingra på mina fina Oakleys!
2) skaffat fartglasögon
3) börjat prova nya vardagsglasögon

Fartglasögon ska jag ha när jag cyklar. De ser ut som svetsglasögon eller kanske kuskglasögon, och har utbytbara glas, flera stycken. Rätt fula men förhoppningsvis ganska bra. Kanske de kan skydda mina torra ögon lite. Vardagsglasögonen ska jag ha på vardagarna. Och Oakleysen i skidbacken förstås.

Var är snön?
.

Nu måste jag gå, Mia och Klara är på tv! Mia Skäringer är bäst, och alldeles särskilt som som trashmorsan Tabitha. Yeah!

Inga kommentarer: